Všeobecné obchodní podmínky

obchodní společnosti MimiZen s.r.o., IČO: 197 07 657, se sídlem Jičínská 226/17, Žižkov, 130 00 Praha 3, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu C, vložce číslo 390358 pro pronájem dětského vybavení dle nabídky pronajímatele, zejména kočárků prostřednictvím webových stránek www.mimizen.cz

1. KONTAKTNÍ A BANKOVNÍ ÚDAJE

Provozovatel:

MimiZen s.r.o.IČO: 197 07 657 se sídlem: Jičínská 226/17, Žižkov, 130 00 Praha 3 společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu C, vložce číslo 390358 (dále jen „pronajímatel“) telefon: +420 728070627 email: poradna@mimizen.cz web: www.mimizen.cz bankovní účet: 6629729349/0800 vedený u České spořitelny

2. ROZSAH PLATNOSTI A POUŽITELNOSTI VŠEOBECNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK

2.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) společnosti MimiZen s.r.o. upravují v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě nájemní smlouvy (dále jen „nájemní smlouva“) uzavírané mezi pronajímatelem a zákazníky v postavení spotřebitelů (dále jen „nájemce“), jejímž předmětem je pronájem dětského vybavení nabízeného na webových stránkách pronajímatele www.mimizen.cz.

2.2. Za spotřebitele je považována každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání s pronajímatelem uzavře nájemní smlouvu, nebo s ním jinak právně jedná (dále jen „spotřebitel“).

2.3. Tyto VOP se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu uzavřít nájemní smlouvu se spotřebitelem je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.

2.4. Odesláním rezervace nájemce potvrzuje, že se seznámil s VOP, včetně sdělení vůči nájemci před uzavřením nájemní smlouvy podle těchto VOP a výslovně s nimi souhlasí v jejich znění platném a účinném v okamžiku tohoto potvrzení.

3. SDĚLENÍ PŘED UZAVŘENÍM NÁJEMNÍ SMLOUVY

3.1. Nájemce odesláním rezervace, po seznámení se s celým obsahem těchto podmínek, potvrzuje, že mu byly pronajímatelem, v dostatečném předstihu před uzavřením nájemní smlouvy, srozumitelným způsobem, zejména prostřednictvím informací uvedených na webové stránce pronajímatele a dále v těchto podmínkách, poskytnuty v souladu s ust. § 1811 a § 1820 občanského zákoníku následující informace:

3.1.1. údaje o totožnosti pronajímatele, adrese sídla, telefonním čísle a adrese pro doručování elektronické pošty;

3.1.2. označení zboží nebo služby a popis jejich hlavních vlastností, přičemž tato informace je uvedena v rámci popisu nájemcem zvoleného vybavení na webových stránkách pronajímatele a dále v těchto podmínkách;

3.1.3. celková cena zboží nebo služeb, celkovou cenu zboží nebo služby včetně všech daní, poplatků a jiných obdobných peněžitých plnění, případně způsob jejího výpočtu, což vyplývá z konkrétního vybavení zvoleného nájemcem a z ceníku uveřejněného na internetových stránkách www.mimizen.cz (dále jen „ceník“);

3.1.4. způsob platby, způsob a čas dodání nebo plnění, což je uvedeno podrobně dále v těchto podmínkách;

3.1.5. náklady na dodání;

3.1.6. údaj o existenci práv z vadného plnění, případně také o záruce za jakost, poprodejním servisu a jejich podmínkách, což je uvedeno podrobně dále v těchto podmínkách;

3.1.7. údaj o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku, má-li být smlouva uzavřena na dobu neurčitou, nebo má-li být závazek automaticky prodlužován,

3.1.8. údaj o povinnosti zaplatit kauci a o jejich podmínkách, což je uvedeno podrobně dále v těchto podmínkách;

3.1.9. údaje o nákladech na prostředky komunikace na dálku, pokud se liší od základní sazby, což je uvedeno podrobně dále v těchto podmínkách;

3.1.10. podmínky, lhůtu a postup pro uplatnění práva na odstoupení od smlouvy, jakož i vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy;

3.1.11. údaj, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s vrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, výši nákladů spojených s vrácením zboží, nemůže-li být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou;

3.1.12. údaj, že při odstoupení od smlouvy po předložení žádosti o započetí plnění již v průběhu lhůty pro odstoupení musí spotřebitel podnikateli poskytnout úhradu podle § 1834, což je uvedeno podrobně dále v těchto podmínkách;

3.1.13. údaje o existenci, způsobu a podmínkách mimosoudního vyřizování stížností spotřebitelů včetně údaje, zda se lze obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.

3.2. Nájemce odesláním rezervace potvrzuje, že je způsobilý a oprávněný uzavřít nájemní smlouvu za dohodnutých podmínek.

3.3. Stisknutím tlačítka „REZERVOVAT S POVINNOSTÍ K PLATBĚ“ v rezervačním systému na internetových stránkách www.mimizen.cz nájemce vytvoří závaznou rezervaci, která zavazuje nájemce k zaplacení kauce. Nájemce má možnost před odesláním rezervace svou rezervaci zkontrolovat a změnit, nebo odebrat.

4. PŘEDMĚT A ÚČEL ZÁVAZKOVÉHO VZTAHU

4.1. Pronajímatel se touto nájemní smlouvou zavazuje přenechat nájemci vybrané dětské vybavení (dále jen „předmět nájmu“) k dočasnému užívání za účelem, za cenu a na dobu mezi smluvními stranami ujednanou, jak je dále popsáno v těchto podmínkách. Nájemce se zavazuje zaplatit pronajímateli nájemné za užívání předmětu nájmu ve výši a způsobem stanoveným dále v těchto VOP.

4.2. Účelem nájmu je použití předmětu nájmu k účelu stanoveném výrobcem předmětu nájmu pro osobní potřebu nájemce.

5. UZAVŘENÍ SMLOUVY

5.1. Pronajímatel na internetové stránce www.mimizen.cz prezentuje dětské vybavení, které si nájemce může pronajmout, včetně uvedení aktuální výše nájemného a jeho dostupnosti.

5.2. Prezentace dětského vybavení na internetové stránce je pouze informativní a není návrhem k uzavření nájemní smlouvy ve smyslu ust. § 1731 občanského zákoníku.

5.3. Nájemce provádí rezervaci předmětu nájmu prostřednictvím rezervačního formuláře dostupného na stránkách www.mimizen.cz. V rezervaci nájemce uvádí konkrétní vybavení, které bude tvořit předmět nájmu, své identifikační a kontaktní údaje (v rozsahu jméno a příjmení, adresa bydliště, e-mailová adresa a telefonní číslo), dobu nájmu a jiné údaje.

5.4. Nájemce je povinen uvést pravdivé údaje o své totožnosti. 5.5. Poté co nájemce odešle vyplněný elektronický formulář pomocí tlačítka

„REZERVOVAT S POVINNOSTÍ K PLATBĚ“, bude nájemce přesměrován na platební bránu, kde mu bude umožněno zaplatit online platební kartou nájemné uvedené za první měsíc, společně s požadovanou kaucí.

5.6. Neprodleně po úspěšném zaplacení rezervace dle předchozího odstavce zašle pronajímatel nájemci potvrzení o obdržení rezervace s jejím shrnutím, na e-mailovou adresu, kterou nájemce při rezervaci zadal.

5.7. Rezervace je návrhem na uzavření nájemní smlouvy. Samotná nájemní smlouva je uzavřena okamžikem předání předmětu nájmu nájemci.

5.8. Pronajímatel negarantuje dostupnost předmětu nájmu prezentovaného na internetové stránce. V případě nedostupnosti rezervovaného předmětu nájmu prezentovaného na internetové stránce si pronajímatel vyhrazuje právo rezervaci odmítnout, resp. neuzavřít nájemní smlouvu.

5.9. Rezervace je platná po dobu 48 hodin od dohodnutého termínu převzetí předmětu nájmu. Nepřevezme-li si Nájemce předmět nájmu ve lhůtě 48 hodin od původně dohodnutého termínu převzetí předmětu nájmu, rezervace se ruší.

5.10. V případě, že si nájemce rezervoval u pronajímatele předmět nájmu, avšak předmět nájmu si nepřevzal v souladu s rezervací ani do 48 hodin od původně dohodnutého termínu převzetí nájmu nebo rezervaci zrušil před dohodnutým termínem převzetí předmětu nájmu, je povinen pronajímateli zaplatit smluvní pokutu ve výši stanovené v ceníku. Pronajímatel je oprávněn započíst smluvní pokutu na zaplacenou kauci, pokud nedojde k převzetí předmětu nájmu do 48h od dohodnutého termínu převzetí. Obsah uzavřené nájemní smlouvy je tvořen údaji, které nájemce uvedl do odeslaného elektronického rezervačního formuláře a dále ustanoveními těchto VOP, případně dalšími dokumenty podepsanými mezi pronajímatelem a nájemcem. Uzavřená smlouva, včetně obchodních podmínek je archivována pronajímatelem v elektronické podobě a není přístupná. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

5.11. Nájemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání této nájemní smlouvy. Náklady vzniklé nájemci při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením nájemní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory atp.) si hradí nájemce sám.

6. NÁJEMNÉ

6.1. Nájemné (cena za pronájem předmětu nájmu) je uvedena v ceníku a je stanovena dle konkrétního vybavení zvoleného nájemcem a zvolené doby nájmu. 6.2. Ceny uvedené v ceníku zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány na internetové stránce www.mimizen.cz. Případná změna ceníku nemá vliv na již uzavřené smlouvy. Nájemné dle smluv uzavřených v době platnosti původního ceníku je účtované nadále podle ceníku platného v době uzavření těchto smluv.

6.3. Pronajímatel není plátcem DPH. 6.4. Nájemné se hradí měsíčně 6.5. Nájemné je možné hradit pouze bezhotovostně platební kartou přes online platební bránu a je z platební karty strháváno automaticky každý měsíc po dobu platnosti smlouvy. Nájemce bere na vědomí, že platební brány je provozována 3. subjektem a nájemce je povinen seznámit se s obchodními podmínkami provozovatele této platební brány.

6.6. Při učinění rezervace je nájemce povinen složit pronajímateli kauci ve výši stanovené v ceníku.

6.7. Pronajímatel nájemci kauci vrátí po vrácení předmětu nájmu bez vad. Běžné opotřebení není považováno za vadu. Kauce se vrací stejným způsobem, jakým byla uhrazena, pokud není dohodnuto jinak. V případě poškození předmětu nájmu, jeho ztráty či odcizení je pronajímatel oprávněn tuto kauci započíst na úhradu nákladů spojených s opravou nebo pořízením nového vybavení či jiné náhrady škody a smluvních pokut či jakékoliv jiné pohledávky, která pronajímateli vůči nájemci vznikla, nebudou-li tyto náklady, resp. tato škoda vyplacena pronajímateli z pojistného plnění. V případě, že bude na předmětu nájmu nalezena nějaká závada nebo škoda, bude vrácení kauce pozdrženo do doby, kdy bude známa přesná částka opravy poškozené části předmětu nájmu nebo jeho příslušenství, nejdéle však do 30 dní od vrácení předmětu nájmu.

6.8. V případě prodlení nájemce s jakoukoliv platbou, může pronajímatel ukončit smlouvu bez výpovědní doby v souladu s čl. 1.1.7.6.2 těchto VOP.

7. DOBA TRVÁNÍ NÁJMU, VÝMĚNA PŘEDMĚTU NÁJMU, UKONČENÍ NÁJMU

7.1. Nájem je vždy sjednán na dobu určitou zvolenou nájemcem při vytvoření rezervace. 7.2. Minimální doba nájmu činí 6 měsíců. 7.3. Prodloužení nájemní smlouvy je možné pouze písemně (e-mailem) se souhlasem pronajímatele. Pronajímatel není povinen požadavku nájemce vyhovět, zejména s ohledem na další rezervace předmětu nájmu. Minimální doba, o kterou lze nájemní smlouvu prodloužit, je jeden měsíc.

7.4. Nájemce tímto výslovně žádá o započetí plnění dle této Smlouvy ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy stanovené zákonem č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů.

7.5. V době prvních 14 dnů trvání doby nájmu má nájemce právo na výměnu předmětu nájmu za jednorázový manipulační poplatek ve výši stanovené v ceníku. Nájemce má právo na výměnu předmětu nájmu kdykoliv v průběhu trvání nájmu, a to za jednorázový manipulační poplatek ve výši stanovené v ceníku s ohledem na dostupnost nabízených produktů. Nájemce má dále právo na výměnu předmětu nájmu bezplatně vždy jednou za šest měsíců, a to v závislosti na dostupnosti nabízených produktů.

7.6. Před uplynutím sjednané doby nájmu může nájem skončit některým z dále uvedených způsobů: 7.6.1. dohodou pronajímatele a nájemce; 7.6.2. okamžitou výpovědí (tj. bez výpovědní doby) pronajímatele v případě, že nájemce je v prodlení s jakoukoliv platbou podle smlouvy a VOP; 7.6.3. okamžitou výpovědí pronajímatele v případě, že nájemce bude hrubým způsobem porušovat ujednání smlouvy, těchto VOP či jiné povinnosti, stanovené obecně závaznými právními předpisy, zejména pokud způsobí na předmětu nájmu škodu nebo bude v důsledku užívání předmětu nájmu nájemcem hrozit vznik závažné škody či jiné újmy;

7.6.4. okamžitou výpovědí nájemce v případě, že se předmět nájmu v průběhu pronájmu stane bez zavinění nájemce zcela nezpůsobilý k užívání ke sjednanému účelu.

7.7. Vrátí-li nájemce předmět nájmu předčasně, nemá tato skutečnost žádný vliv na výši nájemného.

7.8. V případě vzniku objektivní události, která vznikne nezávisle na vůli pronajímatele a která bude bránit průběhu pronájmu, je pronajímatel oprávněn změnit předmět nájmu dle dodatečné volby nájemce nebo je pronajímatel oprávněn od smlouvy odstoupit.

8. PŘEVZETÍ A VRÁCENÍ PŘEDMĚTU NÁJMU

8.1. Převzetí a vrácení předmětu nájmu bude realizováno v termínech a místech určených pronajímatelem po dohodě s nájemcem. Nepřevezme-li si nájemce předmět nájmu ani ve lhůtě 48 hodin od původně sjednaného termínu převzetí předmětu nájmu, rezervace se ruší a nájemce je povinen zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve výši stanovené v ceníku. Pronajímatel je oprávněn započíst smluvní pokutu na zaplacenou kauci.

8.2. Nájemce je povinen při převzetí předmětu nájmu předložit pronajímateli platný doklad totožnosti.

8.3. Nájemce při převzetí potvrdí podpisem předávacího protokolu i převzetí dokumentů souvisejících s předmětem nájmu.

8.4. Oblast dodání předmět nájmu je omezena na Prahu a Středočeský kraj. Náklady na dopravu jsou uvedeny v ceníku.

8.5. Bezprostředně po převzetí předmětu nájmu je nájemce povinen si předmět nájmu prohlédnout a zjištěné vady (závady, nedostatky, chybné upevnění apod.) nahlásit pronajímateli. Nájemce převzetím předmětu nájmu stvrzuje, že je předmět nájmu v řádném stavu, čistý, nevykazuje žádné poruchy a byl řádně smontován a sestaven. Za jakékoliv poškození předmětu nájmu, které nebude uvedeno v předávacím protokolu, odpovídá nájemce.

8.6. Nejpozději poslední den nájmu je nájemce povinen předmět nájmu předat pronajímateli nebo jí pověřené osobě v bezvadném stavu s přihlédnutím k obvyklému opotřebení. Vrácení předmětu nájmu bude potvrzeno podpisem předávacího protokolu. Pokud předmět nájmu nebude vrácen řádně a včas, je pronajímatel oprávněn účtovat si smluvní pokutu ve výši uvedené v ceníku za každý započatý den prodlení. Pokud nebude předmět nájmu vrácen ani na základě dodatečné výzvy pronajímatele, je pronajímatel oprávněn si naúčtovat jednorázovou smluvní pokutu ve výši uvedené v ceníku. Zaplacením smluvní pokuty nezaniká povinnost nájemce vrátit předmět nájmu pronajímateli.

8.7. 8.8. Pronajímatel může rovněž po nájemci požadovat náhradu škody ve formě ušlého nájemného, tj. úhradu ztráty na nájemném, pokud nájemce vrátí pronajímateli předmět nájmu poškozený či bez příslušenství, a to až do dne, kdy pronajímatel může předmět nájmu v řádném stavu pronajmout dalšímu nájemci.

9. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI PRONAJÍMATELE A NÁJEMCE

9.1. Pronajímatel je povinen odevzdat nájemci předmět nájmu ve stavu způsobilém ke smluvenému užívání a řádně plnit všechny svoje povinnosti vyplývající z této nájemní smlouvy, resp. podmínek.

9.2. Nájemce je povinen užívat předmět nájmu výhradně ke sjednanému účelu a v dohodnutém rozsahu.

9.3. Nájemce se zavazuje seznámit se s návodem k obsluze předmětu nájmu a veškerou další dokumentací a bezpečnostními a provozními pokyny výrobce, které budou nájemci předány společně s předmětem nájmu (dále společně jen jako „pokyny“), před jeho prvním užitím a tyto pokyny vždy dodržovat. Při jakémkoliv neporozumění informací je nájemce povinen vyžádat si informace od pronajímatele. Nájemce je povinen ve stejném rozsahu seznámit s pokyny i další osoby, kterým umožní předmět nájmu užívat a zajistit dodržování pokynů i od těchto osob.

9.4. Nájemce není oprávněn používat předmět nájmu jinak, než v souladu s pokyny. 9.5. Nájemce je dále povinen před každou jízdou pravidelně zkontrolovat funkčnost předmětu nájmu, zejména ověřit, zda nechybí žádné díly, zda jsou dotaženy všechny šrouby a spojovací prvky, zda je předmět nájmu správně instalován a díly správně upevněny podle pokynů.

9.6. Nájemce je povinen užívat předmět nájmu obvyklým způsobem přiměřeným jeho povaze, řádně o předmět nájmu pečovat a ošetřovat jej v souladu s pokyny. Nájemce je povinen předmět nájmu chránit zejména před poškozením ostrými předměty, ohněm, nárazem nebo nesprávným skládáním a rozkládáním. Nájemce je povinen používat ochranné vybavení předmětu nájmu, bylo-li mu s předmětem nájmu předáno (například pláštěnka na kočárek v případě deště, apod.).

9.7. Nájemce není oprávněn provádět na předmětu nájmu jakékoliv změny a úpravy (například nalepování či jiné připevňování jakýchkoliv předmětů na předmět nájmu, odstraňování štítků apod.).

9.8. Nájemce není oprávněn provádět jakékoliv zásahy nebo opravy na předmětu nájmu bez předchozího písemného souhlasu pronajímatele.

9.9. Nájemce není oprávněn dát předmět nájmu do podnájmu či jej používat za účelem podnikání. Za porušení této povinnosti nájemce se nepovažuje, svěří-li nájemce předmět nájmu k užívání jiné osobě. Za škodu na předmětu nájmu způsobenou osobou, které nájemce předmět nájmu svěřil, odpovídá nájemce.

9.10. Nájemce je povinen chránit předmět nájmu před poškozením, zničením, ztrátou a odcizením.

9.11. Nájemce je povinen uchovávat předmět nájmu v uzavřeném prostoru za uzavřenými a uzamčenými dveřmi nebo vraty, které jsou chráněné zámkem s cylindrickou vložkou, dozickým zámkem nebo visacím zámkem.

9.12. V případě poškození, zničení, ztráty nebo odcizení je nájemce povinen toto okamžitě, nejpozději do 24 hodin, nahlásit pronajímateli, a to na emailovou adresu poradna@mimizen.cz.

9.13. Nájemce odpovídá za jakékoliv škody a vady vzniklé na předmětu nájmu, které způsobí na předmětu nájmu činností svou či činností osob, kterým umožnil k předmětu nájmu přístup. Nájemce je povinen tuto škodu pronajímateli na výzvu nahradit, a to ve výši určené pronajímatelem. Níže jsou uvedeny typické příklady škod, za které odpovídá nájemce: - spáleniny, plísně, škrábance na textiliích od domácích mazlíčků - textilie, které byly úmyslně rozřezány a roztrhány - textilie, které se srazily v důsledku nedodržení pokynů k jejich čištění - bělené textilie pomocí bělidla - textilie zapáchající cigaretovým kouřem, který přetrvává i po vyčištění - proražené pneumatiky - závěsné zařízení (košík) roztržené v důsledku přetížení - ohnuté tyče rámu kočárku - poškrábaný rám kočárku - rez na rámu kočárku.

9.14. Nájemce dále odpovídá i za ztrátu a odcizení předmětu nájmu. V případě ztráty nebo odcizení předmětu nájmu se nájemce zavazuje uhradit pronajímateli cenu srovnatelného předmětu nájmu, pokud tato škoda nebude předmětem pojistného plnění.

9.15. V případě odcizení je nájemce povinen neodkladně nahlásit tuto skutečnost orgánům činným v trestním řízení a předložit pronajímateli doklad o tomto ohlášení.

9.16. Dojde-li k poškození předmětu nájmu, jeho ztrátě nebo odcizení, je nájemce povinen o této skutečnosti neprodleně informovat pronajímatele. Dojde-li k výše uvedeným situacím v souvislosti s přepravou předmětu nájmu přepravní společností, je nájemce povinen o této skutečnosti neprodleně informovat pronajímatele. Nájemce je současně povinen uplatnit svůj nárok vůči příslušené přepravní společnosti dle smluvních podmínek dané přepravní společnosti, případně vůči své pojišťovně, má-li pro tyto případy sjednáno pojištění. Nájemce je současně povinen poškození předmětu nájmu dostatečně fotograficky zdokumentovat a následně předat pronajímateli všechny podklady k případu a poskytnout mu veškerou součinnost potřebnou k úspěšnému vymožení nároku vůči pojišťovně, u které má pronajímatel sjednáno pojištění nebo přepravní společnosti.

9.17. Nájemce odpovídá za bezpečnost a ochranu zdraví osob, kterým umožnil k předmětu nájmu přístup.

9.18. Pronajímatel není odpovědný za jakoukoliv škodu, ztrátu nebo zničení předmětu nájmu předaného nájemci. Pronajímatel zejména nenese žádnou odpovědnost za škodu vzniklou užitím předmětu nájmu nesprávnou manipulací nebo v rozporu s pokyny.

9.19. Předmět nájmu zůstává po celou dobu výhradním vlastnictvím pronajímatele.

9.20. Nájemce není oprávněn zatěžovat předmět nájmu právy třetích osob (například zástavní právo, převod vlastnického práva jako zajištění apod.).

10. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

10.1. Nájemce je oprávněn uplatňovat práva z vadného plnění vyplývající z občanského zákoníku za podmínek tam uvedených. Práva z vadného plnění se řídí zejména ust. § 1914 – 1925 občanského zákoníku a dále ust. § 2316 – 2320 občanského zákoníku.

10.2. Práva z vadného plnění mohou být uplatněna e-mailem zaslaným pronajímateli na: poradna@mimizen.cz.

10.3. Nájemce je povinen oznámit pronajímateli jakékoliv vady předmětu nájmu bez zbytečného odkladu poté, co je zjistil.

10.4. Uplatnění práva z vadného plnění musí vždy obsahovat označení nájemce a popis konkrétních nedostatků (vad) předmětu nájmu. V uplatnění práva z vadného plnění musí být uvedeno, v čem konkrétně spočívá tvrzená vada a jaké konkrétní právo dle Občanského zákoníku nájemce uplatňuje. Popis vady předmětu nájmu musí být vždy dostatečně určitý (ideálně za současného připojení fotodokumentace vady), aby ji mohl pronajímatel objektivně posoudit.

10.5. Nájemcem uplatněné nároky v souvislosti s vadami předmětu nájmu se pronajímatel zavazuje řešit bez zbytečného odkladu po jejím doručení, nejpozději však ve lhůtě třiceti (30) dnů od jejich obdržení. O závěrech pronajímatele o ne/přijetí nároků uplatněných nájemce včetně jeho odůvodnění bude pronajímatel nájemce informovat prostřednictvím nájemcem uvedeného kontaktního e-mailu.

10.6. Žádné ujednání těchto podmínek nemůže být vykládáno jako právo nájemce odstranit vady předmětu nájmu a požadovat po pronajímateli náhradu účelně vynaložených nákladů s tímto odstraněním vad vzniklých.

11. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

11.1. Pravidla pro nakládání s osobními údaji a pravidla pro zasílání obchodních sdělení jsou upravena v zásadách zpracování osobních údajů dostupných na internetových stránkách www.mimizen.cz.

11.2. Pronajímatel může zasílat nájemcům obchodní sdělení s nabídkou souvisejících služeb, a to na elektronickou adresu nájemce. E-mailová adresa je osobním údajem a je zpracovávána v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) za účelem zasílání obchodních sdělení na základě našeho oprávněného zájmu propagovat naše služby. Nájemce se může z odběru obchodních sdělení kdykoliv odhlásit.

12. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY SPOTŘEBITELEM

12.1. Nájemce, který uzavřel nájemní smlouvu jako spotřebitel, má právo od nájemní smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy. 12.2. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí nájemce odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy. 12.3. Pro odstoupení od smlouvy může nájemce využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy uvedený v těchto VOP. 12.4. Nájemce, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit pronajímateli předmět nájmu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Nájemce nese náklady spojené s navrácením předmětu nájmu pronajímateli, a to i v tom případě, kdy předmět nájmu nemůže být vrácen pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Výše nákladů spojená s vrácením zboží je stanovena v ceníku.

12.5. Odstoupí-li nájemce od smlouvy, vrátí mu pronajímatel bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho přijal, ponížené o přiměřenou část nájemného (viz odst. 12.7. VOP), a to stejným způsobem. Odstoupí-li nájemce od smlouvy, není pronajímatel povinen vrátit přijaté peněžní prostředky nájemci dříve, než mu nájemce předmět nájmu předá nebo prokáže, že předmět nájmu pronajímateli odeslal.

12.6. Předmět nájmu musí vrátit nájemce pronajímateli nepoškozený, neopotřebený a neznečištěný. Nárok na náhradu škody vzniklé na předmětu nájmu je pronajímatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku nájemce na vrácení ceny.

12.7. V případě odstoupení od smlouvy dle tohoto článku smlouvy je nájemce – spotřebitel povinen uhradit přiměřenou část nájemného za dobu ode dne zahájení užívání předmětu nájmu do dne účinnosti odstoupení od smlouvy. Tato částka je v případě odstoupení od smlouvy navýšena o jednorázový manipulační poplatek ve výši stanovené v ceníku, který spočívá v úhradě nákladů na přípravu předmětu nájmu pro užívání dle smlouvy, jeho dopravu, administrativou spojenou s přípravou nájemní smlouvy a souvisejících dokumentů, atp. Pronajímatel je oprávněn jednostranně započíst si tuto částku vůči nároku nájemce na vrácení ceny při odstoupení.

13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

13.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z nájemní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz.

13.2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyzakaznik.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení zákaznických sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení zákaznických sporů on-line).

13.3. Mimosoudní vyřizování stížností klientů zajišťuje Pronajímatel pomocí e-mailu poradna@mimizen.cz.

13.4. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky a případné spory ze smlouvy budou řešeny před obecnými soudy v České republice. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

13.5. Je-li některé ustanovení VOP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane místo neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení.

13.6. Smluvním jazykem je český jazyk. 13.7. Znění těchto VOP může pronajímatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění VOP.

13.8. Přijetí těchto VOP je dobrovolné, ale je nezbytné k vytvoření rezervace předmětu nájmu ze strany nájemce.

13.9. Tyto podmínky jsou dostupné na webových stránkách pronajímatele a nabývají.

účinnosti dnem 24.5.2024.

Nechte nám Váš e-mail a dozvíte se víc.
© MimiZen 2024
Developed by